Jak inaczej namówić do usługi czy artykułu niż przekonując ewentualnego klienta, że to, co proponujemy jest dedykowane naturalnie dla niego? Przedstawić mu to naturalnie na przykładzie oraz pozwolić mu samodzielne decydować.
produkcja filmów reklamowych Kraków
Czym jest reklama interakcyjna?
Reklama interaktywna czyli Interactive Digital Signage to rodzaj reklamy, w której nadawca nie tylko przekonuje odbiorcę do jakiegoś zachowania, ale również zezwala odbiorcy ten przekaz tworzyć. Takiego rodzaju reklamy są miarodajną nowością, wobec tego, że poprzednio nie do końca wolno było je w ogóle wykonać, z uwagi na technologię. Współcześnie reklamą interaktywną równie porządnie wolno nazwać parę odcinków reklamowego serialu, w jakim widz, ma prawo głosować na temat losów śmiałków, ale reklamą interaktywną będzie również ścisła interakcja innymi słowy możliwość decydowania w czasie rzeczywistym oraz uzależnienie od wyboru indywidualnego widza, rozwoju fabuły.
Przykłady kampanii interakcyjnych
Wybór perfekcyjnych kampanii interaktywnych jest oczywiście kwestią gusty, tym niemniej na uwagę wśród tego typu reklam na pewno zasługują:
• Akcja MONTErzy – interaktywna reklama popularnych deserów, w której chodziło o to, aby odbiorca w stanie osobiście opracować swój prywatny smak deseru, scalając pojedyncze jego składniki
• Kampnia Dziki Sad – zrealizowana przez grupę Żywiec kampania dotycząca napoju powstałego z połączenia cydru i piwa. Na profilu marki na Facebooku, odbiorcy byli proszeni o dookreślanie cech marki. Rezultat interakcja tej piwnej marki była przez kilka tygodni perfekcyjną na facebook, jeżeli idzie o marki piwne
• Ford Explorer w Izraelu – na stronach gazety wydawana była reklama z kodem pobieranym na smartfon, po jego zeskanowaniu oraz umieszczeniu telefonu na gazecie, wolno było zobaczyć poszczególne cechy samochodu, jak park assist lub kontrolę zbliżania się do przeszkody.
Aby reklama interaktywna była efektywna musi nie wyłącznie łączyć mentalnie kontrahenta z marką. Bo samo zaangażowanie jest tylko zabawą i nie musi łączyć się z realnym zyskiem. W przypadku takich reklam, chodzi o to, by konsument, jaki już się zaangażował, później dokonał takiego wyboru, który poprawnie mu się kojarzy. W jednym z powyższych przypadków będzie to wyglądać tak, że zdecydował się na to, a nie inne piwo, albowiem poprzednio angażował się na facebooku i dla niego wybór tej, a nie innej marki jest ewidentny. Cechą reprezentatywną reklam interaktywnych jest z reguły ich cena. Taka reklama to jakkolwiek nie pojedyncza kreacja na domenę czy banner, ale cały szereg narzędzi, które umożliwią dotarcie do użytkownika, zainteresowanie go na tyle, by podjął interakcję oraz umożliwienie mu dokonania tego w taki sposób, żeby był on słuszny technicznie oraz łatwy.